May 13, 2019

Een grote groep vrouwelijke ondernemers is momenteel bezig met de Check Je Website challenge van SHE Factory waarvan vandaag alweer de derde week start. Het is heel interessant om te zien hoe goed deze challenge bijgehouden wordt door de deelnemers. Hij blijft de aandacht vasthouden. En dat snap ik wel, omdat je website zo enorm belangrijk is. Ik zie bij de deelnemers een echte drive om hun website zo effectief mogelijk in te zetten. Die drive heb jij vast ook! Maar dat gaat helaas niet lukken als jij één van deze 5 fouten maakt op je website.

1 SEO

Op een goede, effectieve website is niet alleen aandacht voor hoe mooi het er allemaal uitziet, maar ook voor hoe goed de website gevonden wordt. Daarbij moet je denken aan het gebruik van de juiste plugins en de goede zoektermen. Is er op jouw website een SEO plugin geïnstalleerd die je ook echt gebruikt? En zijn jouw webteksten geschreven op basis van een gedegen zoekwoordenonderzoek en SEO advies? Daarbij moet je niet alleen denken aan zoektermen aan de voorkant van je website, maar ook aan metateksten aan de achterkant, alt-teksten achter de foto’s en blogs waarin de lange zoektermen terugkomen. Heb je dit alles niet, dan zal je website veel minder goed vindbaar zijn en dat betekent dat je een koude doelgroep misloopt!

2 DESIGN

Een tweede fout die vaak gemaakt wordt is dat het design van een website klanten eerder afschrikt dan aantrekt. Denk aan een chaotische paginastructuur, schreeuwerige kleuren, rommelige uitlijning of een enorm ouderwetse opzet. Jouw website is je visitekaartje. Hier wil je echt laten zien wie jij bent! Het moet jouw brand weerspiegelen. Denk dus goed na over wat je met de website wilt uitstralen. Welke associaties wil je oproepen en hoe zorg je ervoor dat je dat ook echt doet met je website? Als het goed is komen jouw huisstijlkleuren duidelijk terug op je website en gebruik je niet zomaar andere kleuren. Je website moet in balans zijn en op de juiste plekken triggeren door het gebruik van vormen, kleuren, knoppen en beelden. Wil je een testje doen? Knijp je ogen half dicht en bekijk je website door de wimpers heen. Ziet het er rustig uit? Of zie je dat het nogal rommelig en uit balans overkomt? En zie je zo ook heel duidelijk op welke plekken je website extra aandacht vraagt voor bijvoorbeeld een call-to-action, trechter, slogan of iets anders?

3 DOOD

Wat ik heel vaak zie op websites is dat de pagina’s ‘doodlopen’. Dat betekent dat er aan het einde van de pagina niks meer is. Een bezoeker leest de tekst van boven naar beneden en wordt onderaan niet meer getriggerd of meegenomen naar weer een andere pagina. Zo raak je dus heel makkelijk bezoekers kwijt, terwijl je ze op de website wilt houden totdat de bezoeker ook echt klant is geworden. De krachtigste tip is om te zorgen voor een enorm goede footer. Niet alleen maar je kvk-nummer en privacyverklaring onderin, maar ook links naar pagina’s, een contactformulier en je contactgegevens. Verder moet je aan het einde van de tekst op een pagina altijd goede call-to-actions gebruiken. Meestal is dat een knop naar een andere pagina. Een webbouwer denkt altijd na over de route die bezoekers afleggen op een website. Is de route op jouw website in orde?

4 MOTOR

Ik zie vaak bedrijven die hun website gebruiken als een soort brochure in de kast in de wachtkamer van de dokter. Hij is nou eenmaal een keer gemaakt en neergezet in een display. Maar verder gebeurt er niks meer mee en eigenlijk leest ook nooit iemand het foldertje. Zo wordt een website vaak gebouwd, gelanceerd en daarna gebeurt er niks meer mee. En dat is heel onverstandig. Allereerst omdat je hoger in de Google zoekresultaten komt, als je website actief is. Dat betekent dat er regelmatig dingen op moeten veranderen. De simpelste manier om hier voor te zorgen is door middel van een blog. Maar nog slimmer: gebruik je website ook echt als een motor! Heb je een leuke campagne? Zorg voor een goede landingspagina. Heb je een speciale actie? Zorg voor een mooi nieuw blok op de homepagina. Laat inschrijvingen, acties en campagnes altijd via je website lopen. Zo leid je potentiële klanten meteen door je website heen zodat je van een koude bezoeker een warme klant kunt maken.

5 INVESTEREN

De allergrootste misser die ik tegenkom is dat ondernemers niet willen of durven te investeren in hun website. En dat is zo jammer! Met de juiste hulp kun je absoluut zelf ook een toffe website neerzetten. Maar zorg dat je de goede kennis leert. Of huur iemand in om het voor je te bouwen. Je wilt geen kansen laat liggen op het gebied van vindbaarheid, merkassociatie, triggeren en effectiviteit. Investeren in een goede, sterke, effectieve website is het waard!

Binnenkort lanceer ik in de SF Academy een uitgebreide traingen over hoe je zelf een sterke website bouwt. Ik leer je alle tricks zodat je nooit meer afhankelijk bent van een designer, maar echt jouw eigen brand bouwt! Ik heb er zoveel zin in! 

Laat je het liever doen? Ieder zijn ding en in zijn kracht 😉 Misschien kan ik wat voor je betekenen: Download mijn gratis infobrochure.

De 5 meest gemaakte fouten op een website

De website en nieuwe huisstijl zijn heel erg mooi geworden, boven verwachting! Erg van onder de indruk. Mooi hoe de gesprekken die we gehad hebben terug komen in de vormgeving. Bijzonder hoe Marianne in staat is om alles in één geheel neer te zetten waarin alles met elkaar verbonden is! Dat raakt me!

 |  Vlinder Liv

'WOW, mijn nieuwe website
 is boven verwachting!'

- Linda

Je inlevingsvermogen om iets te maken wat precies bij je past qua stijl en inhoudt was echt heel tof. Het persoonlijke contact was super. Ik kon ook allerlei vragen bij je kwijt over hoe je en bedrijf runt. Op zakelijk en marketing gebeld. Ik vond het fijn om daar dan samen over te sparren. Dit is een site waar ik trots op ben en wat past bij mij als coach. Super gedaan! Dank je wel! 

 |  Blijf Gezond Nijkerk

'Dit is een site waar ik trots
 op ben eN WAT bij mij PAST!'

- Marieke

“Werken met She Factory voelt echt als het hebben van een all in- en hands on marketingexpert. Marianne voelde tijdens de deepdive marketingsessie goed aan wat ik nodig had.

Mooie verheldering door het stellen van de juiste vragen vanuit hun vakkennis. Het marketingplan geeft mij houvast en structuur. Ze houden me scherp. We werken samen echt naar de lancering toe.

Echt een aanrader samenwerken met SHE FACTORY!”

 |  GoedID

'Ze voelde tijdens de deepdivE   goed aan wat ik nodig had'

- Lieselore

Het persoonlijk gesprek voordat we van start gingen vond ik erg fijn. Je dacht met mij mee en begreep mij goed. Ik vind het prachtig hoe mijn huisstijl & website geworden is. Het is fijn dat mijn verhaal zo goed uiteen is gezet. Mooi om te zien dat wat ik voor ogen had nu werkelijkheid is. 

 |  Laura Elkhuizen Fotografie

'mooi om te zien dat wat ik voor   ogen had nu werkelijkheid is'

- Laura

Nog steeds kan ik uren op mijn website rondklikken, kijken en lezen. Hij is zo passend, mooi en af! De communicatie verloopt soepel. Heel snel antwoord en er wordt lekker veel meegedacht. Samen kom je dan veel verder en op nóg betere ideeën! Ik zou zelf nooit op deze kleuren in mijn nieuwe huisstijl zijn gekomen. Ze paste zo goed bij mij en mijn bedrijf!

 |  Moms & Mini's

'Nog steeds kan ik uren op mijn   website rondkiJken'

- Pascal

Ik heb een fijne deepdive strategie sessie gevolgd.
We bespraken heel gericht en persoonlijk onze situatie en hoe we onze
marketing strategie daarbij konden verbeteren en aanpassen.

Ik heb weer veel geleerd!Ik kom blij en vol nieuwe ideeën thuis.



#vooralblijvendoenwaarikgoedinben”

 |  You Are Brilliant

'Ik heb een fijne DEEPDIVE 
 STRATEGIE SESSIE gevolgd'

- Christy

Afgelopen week de masterclass marketing gevolgd! Nu al veel aan gehad!
Mijn agenda laat het volledig uitwerken nog niet helemaal toe! Maar er is me heel
veel duidelijk geworden in wat ik nu doe en wat ik zou moeten doen!



Mijn bedrijf gaat zeker groeien door jullie hulp!!

 |  NW Looks

'ER IS ME VEEL DUIDELIJK GEWORDEN
 IN WAT IK ZOU MOETEN DOEN'

- Kim

Mijn website is mooi, vrouwelijk en professioneel geworden. Ook vind ik mijn nieuwe huisstijl erg mooi. Er werd goed naar me geluisterd en gebruik gemaakt van mijn input. Tijdens dit proces hadden we goed persoonlijk contact en kreeg ik goed uitleg over de website. Ik vond het splitsen van het bedrag ook een fijne uitkomst. 

 |  Made Creatives

'Mijn website is mooi, vrouwelijk   en professioneel geworden'

- Machteld

Blij met onze nieuwe website en templates. Erg professioneel. Tijdens het traject reageerde je vriendelijk, snel en duidelijk. Ons betrekken bij de keuzes vonden we fijn.

 Vrouwen voelen elkaar aan en zo versterk je elkaar. Fijn om dat te ervaren in een voor mij algemeen mannenwereld. 

 |  Savourer

'Vriendelijk, snel eN duidelijk! 
 vrouwen VOELen elkaar AAN'

- Monica

Heel blij met mijn nieuwe webshop en logo. Je denkt met mij mee in oplossingen en deelt veel kennis.

Je kende me al een beetje, dus het was fijn dat je pijn producten en stijl goed kon inschatten. 

 |  Owned By

'Heel blij met mijn nieuwe
 webshop en logo'

- Linda

She Factory heeft een geweldig totaalplan om je echt te laten nadenken over je brand, doelgroep, je uitstraling, je content, je unieke selling points en de eigenheid van jouw bedrijf en product.

She Factory is kundig, hands on en creatief. Ze is een doorzetter met verstand van zaken. Alles is door hen geregeld en het resultaat mag er (meer dan) zijn! 

 |  Efficiency Partners

'She Factory is kundig,
 hands on en creatief'

- Estrella

Words ons the streets

prev

next

TESTIMONIALS