Apr 23, 2019

Je kunt nog zo’n mooi bedrijf hebben en veel tijd investeren in je online marketing, maar als je website niet genoeg triggert dan loop je alsnog je doelgroep mis. En dat is jammer! In deze online samenleving kun je jouw website inzetten om je bedrijf krachtig in de markt te zetten. En dat begint meteen op je homepage! Met deze 11 onderdelen zorg jij ervoor dat je homepagina staat als een huis.

De eerste indruk is alles. Daarom is je homepage echt heel belangrijk! Als het je niet lukt om  je bezoekers binnen 3 seconden te triggeren dan ben je ze kwijt. Bezoekers krijgen op je website is nog niet zo moeilijk. Maar dat omzetten in conversie en leads is lastiger. Wil jij je conversiecijfers omhoog krijgen? Hier zijn 11 sleutels voor een succesvolle homepagina.

 

1 Headline

 

Zoals we al schreven: binnen 3 seconde moet de bezoeker zien waarom jouw product of dienst interessant is. Je headline moet dus duidelijk, krachtig en niet te lang zijn.

 

2 Sub- Headline

 

Zet in een duidelijke ondertitel wat je te bieden hebt. Probeer bijvoorbeeld een pijnpunt voor je doelgroep positief aan te spreken. Zorg ervoor dat je tekst heel relevant is voor je doelgroep. Probeer weg te blijven van vakjargon en praat niet alleen over jezelf.

 

3 Call-to-actions (CTA’s)

 

Gebruik duidelijke call-to-actions. Je wilt dat bezoekers op de website blijven en verder gaan lezen. Dat ze doorklikken naar andere pagina’s. Je wilt ze warm maken zodat ze je uiteindelijk blijven volgen, in contact komen of direct iets af gaan nemen. Dit bereik je door duidelijke acties van ze te vragen door middel van doorlinkjes en buttons.

De call-to-actions moeten meteen bovenaan de pagina zichtbaar zijn. Dat kan bijvoorbeeld door banners waarin CTA’s staan. Onderzoeken laten zien dat wanneer mensen moeten scrollen voordat ze een duidelijke call-to-action zien, je de bezoekers kwijt raakt. Als de CTA’s meteen te zien zijn zonder te scrollen, is de doorklikratio 76%. Bij alle call-to-actions daaronder is de doorklikratio nog maar 40%.

 

4 Kwalitatief goede beelden

 

De meeste mensen zijn visueel ingesteld. Maak gebruik van sprekende, hoge kwaliteit foto’s. Probeer weg te blijven van neppe of cheesy fotostock foto’s. Gebruik het liefst echte foto’s van je diensten/producten met mensen en echte emoties. Wees niet bang om in goed materiaal te investeren.

 

5 Voordelen voor de klant

 

Beschrijf niet alleen wat je te bieden hebt, maar vooral ook waarom dit voordelig is voor je klant. Wat hebben zij er aan om jouw product te kopen of jouw dienst af te nemen?

 

6 Leesbare teksten voor je doelgroep

 

Zorg dat teksten op je website licht zijn en makkelijk te lezen. Geen lange lappen tekst, breek het mooi op en spreek de taal van je doelgroep.

 

7 Topmenu en footermenu.

 

De navigatie op je website moet logisch en duidelijk zijn. Zorg ervoor dat de mensen bovenin de belangrijkste pagina’s vinden en het liefst beneden in je footer ook nog een keer.  Zo raak je bezoekers niet kwijt. Je wilt dat ze blijven klikken en doorlezen. Zorg ook dat zowel in je topmenu als footer de contactgegevens duidelijk naar voren komen.

8 Aanbieding of actie

 

 

Wil je echt conversie en leads hebben moet je een mooi aanbod bedenken. Een speciale actie. Daarmee kun je namelijk klantgegevens verzamelen. Mailadressen in ieder geval en misschien ook wel telefoonnummers. Als je deze gegevens hebt, kun je klanten steeds warmer maken voor je product door bijvoorbeeld mailings. In ruil voor de klantgegevens moet je iets aanbieden. Een mooie korting, een whitepaper, e-book, preview, etc.

9 Secondary Call to actions.

Verder naar beneden toe op je homepagina wil je op verschillende plekken bezoekers blijven triggeren. Sommige mensen klikken meteen bovenin door en besluiten snel. Andere bezoekers moeten eerst rustig wat lezen en zien. Zij kopen dan alsnog door een trigger verderop in je homepage.

 

10 Succesverhalen

 

Deel cases waarin je laat zien hoe anderen je dienst of product succesvol hebben afgenomen. Deel testimonials, reviews en succesverhalen. Dat kan ook door een portfolio met daarin je beste werk.

 

11 Multimediaal

 

Last but zeker not least. Je website moet op alle soorten computers, telefoons en tablet mooi en overzichtelijk blijven.

Wil jij nog veel meer leren over hoe je jouw website effectief inzet voor je bedrijf? Meld je aan voor onze gratis 3weekse challenge: Check je Website. Dit zijn elementen die voorbij komen:

– Welke pagina’s zouden er op je website moeten staan?

– Hoe moet je website ingericht zijn?

– Welke blokken gebruik je?

– Hoe laat je jouw website goed triggeren?

– Hoe zorg je dat bezoekers in actie komen?

– Hoe zorg je dat teksten en design aansluiten bij je doelgroep?

– Welke elementen heb je nodig om je website toegankelijk te maken?

– Hoe zet je een trechter effectief in op je website?

en nog veel meer….

We starten op 29 april, dus je hebt nog maar heel even om je aan te melden!!

Meld je nu aan!

11 onderdelen die je homepage moet hebben!

De website en nieuwe huisstijl zijn heel erg mooi geworden, boven verwachting! Erg van onder de indruk. Mooi hoe de gesprekken die we gehad hebben terug komen in de vormgeving. Bijzonder hoe Marianne in staat is om alles in één geheel neer te zetten waarin alles met elkaar verbonden is! Dat raakt me!

 |  Vlinder Liv

'WOW, mijn nieuwe website
 is boven verwachting!'

- Linda

Je inlevingsvermogen om iets te maken wat precies bij je past qua stijl en inhoudt was echt heel tof. Het persoonlijke contact was super. Ik kon ook allerlei vragen bij je kwijt over hoe je en bedrijf runt. Op zakelijk en marketing gebeld. Ik vond het fijn om daar dan samen over te sparren. Dit is een site waar ik trots op ben en wat past bij mij als coach. Super gedaan! Dank je wel! 

 |  Blijf Gezond Nijkerk

'Dit is een site waar ik trots
 op ben eN WAT bij mij PAST!'

- Marieke

“Werken met She Factory voelt echt als het hebben van een all in- en hands on marketingexpert. Marianne voelde tijdens de deepdive marketingsessie goed aan wat ik nodig had.

Mooie verheldering door het stellen van de juiste vragen vanuit hun vakkennis. Het marketingplan geeft mij houvast en structuur. Ze houden me scherp. We werken samen echt naar de lancering toe.

Echt een aanrader samenwerken met SHE FACTORY!”

 |  GoedID

'Ze voelde tijdens de deepdivE   goed aan wat ik nodig had'

- Lieselore

Het persoonlijk gesprek voordat we van start gingen vond ik erg fijn. Je dacht met mij mee en begreep mij goed. Ik vind het prachtig hoe mijn huisstijl & website geworden is. Het is fijn dat mijn verhaal zo goed uiteen is gezet. Mooi om te zien dat wat ik voor ogen had nu werkelijkheid is. 

 |  Laura Elkhuizen Fotografie

'mooi om te zien dat wat ik voor   ogen had nu werkelijkheid is'

- Laura

Nog steeds kan ik uren op mijn website rondklikken, kijken en lezen. Hij is zo passend, mooi en af! De communicatie verloopt soepel. Heel snel antwoord en er wordt lekker veel meegedacht. Samen kom je dan veel verder en op nóg betere ideeën! Ik zou zelf nooit op deze kleuren in mijn nieuwe huisstijl zijn gekomen. Ze paste zo goed bij mij en mijn bedrijf!

 |  Moms & Mini's

'Nog steeds kan ik uren op mijn   website rondkiJken'

- Pascal

Ik heb een fijne deepdive strategie sessie gevolgd.
We bespraken heel gericht en persoonlijk onze situatie en hoe we onze
marketing strategie daarbij konden verbeteren en aanpassen.

Ik heb weer veel geleerd!Ik kom blij en vol nieuwe ideeën thuis.



#vooralblijvendoenwaarikgoedinben”

 |  You Are Brilliant

'Ik heb een fijne DEEPDIVE 
 STRATEGIE SESSIE gevolgd'

- Christy

Afgelopen week de masterclass marketing gevolgd! Nu al veel aan gehad!
Mijn agenda laat het volledig uitwerken nog niet helemaal toe! Maar er is me heel
veel duidelijk geworden in wat ik nu doe en wat ik zou moeten doen!



Mijn bedrijf gaat zeker groeien door jullie hulp!!

 |  NW Looks

'ER IS ME VEEL DUIDELIJK GEWORDEN
 IN WAT IK ZOU MOETEN DOEN'

- Kim

Mijn website is mooi, vrouwelijk en professioneel geworden. Ook vind ik mijn nieuwe huisstijl erg mooi. Er werd goed naar me geluisterd en gebruik gemaakt van mijn input. Tijdens dit proces hadden we goed persoonlijk contact en kreeg ik goed uitleg over de website. Ik vond het splitsen van het bedrag ook een fijne uitkomst. 

 |  Made Creatives

'Mijn website is mooi, vrouwelijk   en professioneel geworden'

- Machteld

Blij met onze nieuwe website en templates. Erg professioneel. Tijdens het traject reageerde je vriendelijk, snel en duidelijk. Ons betrekken bij de keuzes vonden we fijn.

 Vrouwen voelen elkaar aan en zo versterk je elkaar. Fijn om dat te ervaren in een voor mij algemeen mannenwereld. 

 |  Savourer

'Vriendelijk, snel eN duidelijk! 
 vrouwen VOELen elkaar AAN'

- Monica

Heel blij met mijn nieuwe webshop en logo. Je denkt met mij mee in oplossingen en deelt veel kennis.

Je kende me al een beetje, dus het was fijn dat je pijn producten en stijl goed kon inschatten. 

 |  Owned By

'Heel blij met mijn nieuwe
 webshop en logo'

- Linda

She Factory heeft een geweldig totaalplan om je echt te laten nadenken over je brand, doelgroep, je uitstraling, je content, je unieke selling points en de eigenheid van jouw bedrijf en product.

She Factory is kundig, hands on en creatief. Ze is een doorzetter met verstand van zaken. Alles is door hen geregeld en het resultaat mag er (meer dan) zijn! 

 |  Efficiency Partners

'She Factory is kundig,
 hands on en creatief'

- Estrella

Words ons the streets

prev

next

TESTIMONIALS