Apr 23, 2019

Je kunt nog zo’n mooi bedrijf hebben en veel tijd investeren in je online marketing, maar als je website niet genoeg triggert dan loop je alsnog je doelgroep mis. En dat is jammer! In deze online samenleving kun je jouw website inzetten om je bedrijf krachtig in de markt te zetten. En dat begint meteen op je homepage! Met deze 11 onderdelen zorg jij ervoor dat je homepagina staat als een huis.

De eerste indruk is alles. Daarom is je homepage echt heel belangrijk! Als het je niet lukt om  je bezoekers binnen 3 seconden te triggeren dan ben je ze kwijt. Bezoekers krijgen op je website is nog niet zo moeilijk. Maar dat omzetten in conversie en leads is lastiger. Wil jij je conversiecijfers omhoog krijgen? Hier zijn 11 sleutels voor een succesvolle homepagina.

 

1 Headline

 

Zoals we al schreven: binnen 3 seconde moet de bezoeker zien waarom jouw product of dienst interessant is. Je headline moet dus duidelijk, krachtig en niet te lang zijn.

 

2 Sub- Headline

 

Zet in een duidelijke ondertitel wat je te bieden hebt. Probeer bijvoorbeeld een pijnpunt voor je doelgroep positief aan te spreken. Zorg ervoor dat je tekst heel relevant is voor je doelgroep. Probeer weg te blijven van vakjargon en praat niet alleen over jezelf.

 

3 Call-to-actions (CTA’s)

 

Gebruik duidelijke call-to-actions. Je wilt dat bezoekers op de website blijven en verder gaan lezen. Dat ze doorklikken naar andere pagina’s. Je wilt ze warm maken zodat ze je uiteindelijk blijven volgen, in contact komen of direct iets af gaan nemen. Dit bereik je door duidelijke acties van ze te vragen door middel van doorlinkjes en buttons.

De call-to-actions moeten meteen bovenaan de pagina zichtbaar zijn. Dat kan bijvoorbeeld door banners waarin CTA’s staan. Onderzoeken laten zien dat wanneer mensen moeten scrollen voordat ze een duidelijke call-to-action zien, je de bezoekers kwijt raakt. Als de CTA’s meteen te zien zijn zonder te scrollen, is de doorklikratio 76%. Bij alle call-to-actions daaronder is de doorklikratio nog maar 40%.

 

4 Kwalitatief goede beelden

 

De meeste mensen zijn visueel ingesteld. Maak gebruik van sprekende, hoge kwaliteit foto’s. Probeer weg te blijven van neppe of cheesy fotostock foto’s. Gebruik het liefst echte foto’s van je diensten/producten met mensen en echte emoties. Wees niet bang om in goed materiaal te investeren.

 

5 Voordelen voor de klant

 

Beschrijf niet alleen wat je te bieden hebt, maar vooral ook waarom dit voordelig is voor je klant. Wat hebben zij er aan om jouw product te kopen of jouw dienst af te nemen?

 

6 Leesbare teksten voor je doelgroep

 

Zorg dat teksten op je website licht zijn en makkelijk te lezen. Geen lange lappen tekst, breek het mooi op en spreek de taal van je doelgroep.

 

7 Topmenu en footermenu.

 

De navigatie op je website moet logisch en duidelijk zijn. Zorg ervoor dat de mensen bovenin de belangrijkste pagina’s vinden en het liefst beneden in je footer ook nog een keer.  Zo raak je bezoekers niet kwijt. Je wilt dat ze blijven klikken en doorlezen. Zorg ook dat zowel in je topmenu als footer de contactgegevens duidelijk naar voren komen.

8 Aanbieding of actie

 

 

Wil je echt conversie en leads hebben moet je een mooi aanbod bedenken. Een speciale actie. Daarmee kun je namelijk klantgegevens verzamelen. Mailadressen in ieder geval en misschien ook wel telefoonnummers. Als je deze gegevens hebt, kun je klanten steeds warmer maken voor je product door bijvoorbeeld mailings. In ruil voor de klantgegevens moet je iets aanbieden. Een mooie korting, een whitepaper, e-book, preview, etc.

9 Secondary Call to actions.

Verder naar beneden toe op je homepagina wil je op verschillende plekken bezoekers blijven triggeren. Sommige mensen klikken meteen bovenin door en besluiten snel. Andere bezoekers moeten eerst rustig wat lezen en zien. Zij kopen dan alsnog door een trigger verderop in je homepage.

 

10 Succesverhalen

 

Deel cases waarin je laat zien hoe anderen je dienst of product succesvol hebben afgenomen. Deel testimonials, reviews en succesverhalen. Dat kan ook door een portfolio met daarin je beste werk.

 

11 Multimediaal

 

Last but zeker not least. Je website moet op alle soorten computers, telefoons en tablet mooi en overzichtelijk blijven.

Wil jij nog veel meer leren over hoe je jouw website effectief inzet voor je bedrijf? Meld je aan voor onze gratis 3weekse challenge: Check je Website. Dit zijn elementen die voorbij komen:

– Welke pagina’s zouden er op je website moeten staan?

– Hoe moet je website ingericht zijn?

– Welke blokken gebruik je?

– Hoe laat je jouw website goed triggeren?

– Hoe zorg je dat bezoekers in actie komen?

– Hoe zorg je dat teksten en design aansluiten bij je doelgroep?

– Welke elementen heb je nodig om je website toegankelijk te maken?

– Hoe zet je een trechter effectief in op je website?

en nog veel meer….

We starten op 29 april, dus je hebt nog maar heel even om je aan te melden!!

Meld je nu aan!

11 onderdelen die je homepage moet hebben!