Apr 7, 2019

Als jij wel eens een website hebt gezien die SHE Factory heeft gemaakt, dan is het je vast opgevallen dat die sites een hele duidelijke eigen stijl hebben. Vergelijk maar eens www.vierhetlevenfotografie.nl met www.youarebrilliant.nl . Of www.ownedby.nl met www.demarketingwebshop.nl . Elke website heeft een unieke stijl en dat doen we niet voor niks. Een duidelijke, onderscheidende en unieke stijl is namelijk enorm belangrijk!

 

Bezoekers op je website moeten namelijk heel snel getriggerd worden, en daarvoor moet de stijl meteen aanslaan. Het is dus heel belangrijk om je stijl goed aan te laten sluiten bij je doelgroep. Als het goed doet, roept die stijl dan ook de goede merkassociatie op. Zo geeft de stijl van Owned By meteen een hele stoere vibe, terwijl die van Vier Het Leven Fotografie meer zacht en warm is. En wat dacht je van www.hulahoopin.nl, die juist weer een hele exotische feel heeft. Denk dus goed na over de stijl van je website, want je merk staat of valt ermee. Wil jij professioneel overkomen en een sterke indruk achterlaten, dan moet dit gedeelte kloppen. Vraag je je nu af hoe? Wij geven je 5 tips om je stijl goed neer te zetten.

 

Kleuren

We schreven er al eerder over, maar het is dan ook zo belangrijk. De kleuren van je website moeten kloppen met je huisstijl. En als het goed is, klopt je huisstijl weer bij je bedrijf en je doelgroep. Zo is het kleurgebruik van You Are Brilliant vrouwelijk, maar wel met lef. En de website van Hulahoopin’ exotisch en sportief. En de website van ProMa Consulting juist weer heel zakelijk. De kleuren van je huisstijl moeten overal terugkomen op je website, zonder dat het een overkill wordt aan circuskleuren.

 

Lettertypes

Ook de lettertypes die op je website gebruikt worden, geven een stijl indruk mee. De website van A-line Finance is bijvoorbeeld wel zakelijk, maar door het gebruik van het mooie sierlijke lettertype komt de vrouwelijke touch goed terug. En op de website van B. Your Event Manager komt steeds de karakteristieke B terug.

 

Top en Footer

Op welke pagina je bezoekers ook komen, ze zien steeds weer je top en footermenu (als het goed is). Die zijn ook heel belangrijk om te zorgen dat klanten blijven klikken en heel makkelijk met je in contact kunnen komen. Ook kun je ze via deze menu’s een direct overzicht van je website en/of social media kanalen geven. Maar dan moet de footer wel weer mooi doorgetrokken zijn in de juiste stijl, zodat ze de aandacht trekken. Op De Marketingwebshop heb je een duidelijk topmenu in een triggerende kleur en springt de footer er met een donkere kleur uit de huisstijl ook goed uit.

 

Afbeeldingen

Bij jouw huisstijl en website past niet zomaar elke foto. Zorg er dus voor dat in de afbeeldingen die je gebruikt ook je stijl weer terugkomt. Op de website van Efficiency Partners kozen we voor moody, donkere foto’s. Terwijl op onze eigen SHE Factory blogpagina juist weer heel frisse foto’s met felle kleuren staan. Die passen namelijk bij onze cartoontjes, die zo kenmerkend zijn voor onze huisstijl.

 

Vormen

Waar veel mensen niet zo vaak aan denken is het consequent gebruiken van vormen. Als jij steeds cirkels gebruikt voor de foto’s, zorg dan dat er niet opeens een vierkante tussen staat. Dat ziet er namelijk rommelig uit en zorgt voor onrust bij de bezoeker. Bij You Are Brilliant hebben we steeds een diamantvormig kader voor de foto’s gebruikt, omdat dit heel goed past bij haar logo!

 

Blokken en indeling

Je wilt een website die prikkelt, triggert en verrast, maar tegelijk ook overzichtelijk en rustig oogt. Dat doe je door heel verstandig om te gaan met de blokken. Een mooie afwisseling van blokken is super, maar door blokken op andere pagina’s te herhalen, komt er weer eenheid in. Hulahoopin’ is daar een mooi voorbeeld van.

 

Tone of voice

Tot slot is een heel belangrijk deel van de stijl op je website ook de tekst. Hoe spreek je de bezoeker aan, wat is je tone of voice? Ga je voor snel, prikkelend en modern of juist voor rustig, inhoudelijk en uitgebreid? Wat past bij je doelgroep en de stijl van je website?

 

Kortom: de stijl van je site is iets om over na te denken. Wil je dat samen met ons en een groep andere vrouwelijke ondernemers doen? Meld je dan snel aan voor de GRATIS challenge: check je website. We starten 29 april en sluitend spetterend af met een gratis webinar waar je al je vragen kunt stellen. Helemaal kosteloos, dus meld je snel aan!

Style je website!

De website en nieuwe huisstijl zijn heel erg mooi geworden, boven verwachting! Erg van onder de indruk. Mooi hoe de gesprekken die we gehad hebben terug komen in de vormgeving. Bijzonder hoe Marianne in staat is om alles in één geheel neer te zetten waarin alles met elkaar verbonden is! Dat raakt me!

 |  Vlinder Liv

'WOW, mijn nieuwe website
 is boven verwachting!'

- Linda

Je inlevingsvermogen om iets te maken wat precies bij je past qua stijl en inhoudt was echt heel tof. Het persoonlijke contact was super. Ik kon ook allerlei vragen bij je kwijt over hoe je en bedrijf runt. Op zakelijk en marketing gebeld. Ik vond het fijn om daar dan samen over te sparren. Dit is een site waar ik trots op ben en wat past bij mij als coach. Super gedaan! Dank je wel! 

 |  Blijf Gezond Nijkerk

'Dit is een site waar ik trots
 op ben eN WAT bij mij PAST!'

- Marieke

“Werken met She Factory voelt echt als het hebben van een all in- en hands on marketingexpert. Marianne voelde tijdens de deepdive marketingsessie goed aan wat ik nodig had.

Mooie verheldering door het stellen van de juiste vragen vanuit hun vakkennis. Het marketingplan geeft mij houvast en structuur. Ze houden me scherp. We werken samen echt naar de lancering toe.

Echt een aanrader samenwerken met SHE FACTORY!”

 |  GoedID

'Ze voelde tijdens de deepdivE   goed aan wat ik nodig had'

- Lieselore

Het persoonlijk gesprek voordat we van start gingen vond ik erg fijn. Je dacht met mij mee en begreep mij goed. Ik vind het prachtig hoe mijn huisstijl & website geworden is. Het is fijn dat mijn verhaal zo goed uiteen is gezet. Mooi om te zien dat wat ik voor ogen had nu werkelijkheid is. 

 |  Laura Elkhuizen Fotografie

'mooi om te zien dat wat ik voor   ogen had nu werkelijkheid is'

- Laura

Nog steeds kan ik uren op mijn website rondklikken, kijken en lezen. Hij is zo passend, mooi en af! De communicatie verloopt soepel. Heel snel antwoord en er wordt lekker veel meegedacht. Samen kom je dan veel verder en op nóg betere ideeën! Ik zou zelf nooit op deze kleuren in mijn nieuwe huisstijl zijn gekomen. Ze paste zo goed bij mij en mijn bedrijf!

 |  Moms & Mini's

'Nog steeds kan ik uren op mijn   website rondkiJken'

- Pascal

Ik heb een fijne deepdive strategie sessie gevolgd.
We bespraken heel gericht en persoonlijk onze situatie en hoe we onze
marketing strategie daarbij konden verbeteren en aanpassen.

Ik heb weer veel geleerd!Ik kom blij en vol nieuwe ideeën thuis.



#vooralblijvendoenwaarikgoedinben”

 |  You Are Brilliant

'Ik heb een fijne DEEPDIVE 
 STRATEGIE SESSIE gevolgd'

- Christy

Afgelopen week de masterclass marketing gevolgd! Nu al veel aan gehad!
Mijn agenda laat het volledig uitwerken nog niet helemaal toe! Maar er is me heel
veel duidelijk geworden in wat ik nu doe en wat ik zou moeten doen!



Mijn bedrijf gaat zeker groeien door jullie hulp!!

 |  NW Looks

'ER IS ME VEEL DUIDELIJK GEWORDEN
 IN WAT IK ZOU MOETEN DOEN'

- Kim

Mijn website is mooi, vrouwelijk en professioneel geworden. Ook vind ik mijn nieuwe huisstijl erg mooi. Er werd goed naar me geluisterd en gebruik gemaakt van mijn input. Tijdens dit proces hadden we goed persoonlijk contact en kreeg ik goed uitleg over de website. Ik vond het splitsen van het bedrag ook een fijne uitkomst. 

 |  Made Creatives

'Mijn website is mooi, vrouwelijk   en professioneel geworden'

- Machteld

Blij met onze nieuwe website en templates. Erg professioneel. Tijdens het traject reageerde je vriendelijk, snel en duidelijk. Ons betrekken bij de keuzes vonden we fijn.

 Vrouwen voelen elkaar aan en zo versterk je elkaar. Fijn om dat te ervaren in een voor mij algemeen mannenwereld. 

 |  Savourer

'Vriendelijk, snel eN duidelijk! 
 vrouwen VOELen elkaar AAN'

- Monica

Heel blij met mijn nieuwe webshop en logo. Je denkt met mij mee in oplossingen en deelt veel kennis.

Je kende me al een beetje, dus het was fijn dat je pijn producten en stijl goed kon inschatten. 

 |  Owned By

'Heel blij met mijn nieuwe
 webshop en logo'

- Linda

She Factory heeft een geweldig totaalplan om je echt te laten nadenken over je brand, doelgroep, je uitstraling, je content, je unieke selling points en de eigenheid van jouw bedrijf en product.

She Factory is kundig, hands on en creatief. Ze is een doorzetter met verstand van zaken. Alles is door hen geregeld en het resultaat mag er (meer dan) zijn! 

 |  Efficiency Partners

'She Factory is kundig,
 hands on en creatief'

- Estrella

Words ons the streets

prev

next

TESTIMONIALS