Feb 25, 2019

Had je onze Factory Fact ook gezien over het gebruik van call-t0-actions? We hebben daar wel eens de vraag bij gekregen:  ‘Jullie schrijven dat je overal goede call-to-actions moet gebruiken, maar wat zijn sterke CTA’s? Ik weet niks anders dan: ‘lees verder’.

Herkenbaar? Het is soms best lastig om je CTA’s op een creatieve manier te schrijven. En toch is dat juist wel wat helpt om de bezoeker op je social media kanaal te triggeren om verder te klikken naar je website. Dan maak je namelijk van volgers ook echt klanten. Bovendien kun je deze tips ook toepassen voor call-to-actions op je website! Wil jij met je knoppen origineler zijn dan ‘lees verder!’? Hier hebben we tien originele call-to-actions op een rij die er voor zorgen dat jouw website eruit springt.

1 Geef een like als jij ook gek wordt van rokjes die omhoog kruipen!

Gebruik een interactie met een pijnpunt. Uiteraard is jouw product of dienst de oplossing voor deze vraag. Als je bijvoorbeeld een spray verkoopt om je panty stroef te maken (hmm…bestaat dat? Gat in de markt!) dan zou bovenstaande call-to-action heel goed kunnen. Vergeet niet in je bericht ook de link naar de oplossing te zetten!

2 Klik niet op deze link!

Je kunt je call-to-actions ook richten op de nieuwsgierigheid van de bezoeker. Wij worden namelijk allemaal reuze benieuwd wat er achter bovenstaande knop staat! Doe het niet te vaak, want dan heeft je bezoeker meteen door dat je trucjes gebruikt om hem/haar verder te lokken.

3 Bekijk hier mijn Portfolio

Een goede manier van call-to-actions gebruiken is het verder linken naar specifieke pagina’s van website. Met bovenstaande CTA neem je jouw klant aan de hand door je website heen. Als je dat goed doet, hoeft de bezoeker helemaal niet zelf te zoeken, jij hebt al een weg gebaand.

4 Geld besparen? Klik dan op onderstaande link!

Je kunt ook een belofte gebruiken als CTA. Met bovenstaande zin beloof je indirect korting als de bezoeker op deze knop klikt. Zorg er dan natuurlijk wel voor dat de klant ook op een echte kortingspagina landt. Door een vraag te stellen, wil je onbewust eigenlijk antwoorden. En dat doe je door op die knop te klikken.

5 Be fabulous, klik hier!

Weer een belofte maar dan over wat er gebeurt als de klant jouw product aanschaft. Bovenstaande CTA zou heel goed kunnen als je fashion verkoopt. Je spreekt in dit geval ook nog eens in directieve vorm waardoor je iemand echt aanzet om op knop te klikken.

6 Alleen reageren als je vrouw bent!

Deze zou op onze site kunnen staan :D. Wat je met zo’n call-to-action doet is de klant een exclusief gevoel geven. Deze knop is niet voor iedereen en dus is het extra verleidelijk om toch te klikken. Zelfs als je man bent 😉

7 Wat is jouw advies?

Mensen houden enorm van advies geven, of ze nu verstand hebben van het onderwerp op niet 😉 Wil jij meer interactie op je posts? Ga dan voor een call-to-action die oproept tot reactie.

Tot slot: bedenk bij het schrijven van call-to-actions altijd wie je doelgroep is. Wees creatief, maar niet flauw. Wees commercieel maar niet spammerig. Hulp nodig met het effectief inrichten van je social media kanalen? Stuur ons een berichtje!

Zo maak je van volgers ook klanten